Organizowanie dużych wydarzeń kulturalnych w Polsce staje się coraz bardziej popularne. Wynika to z jednej strony z walorów promocyjnych takich wydarzeń, a z drugiej strony z możliwości generowania sporych zysków ze szczególnie ciekawych koncertów, czy festiwali muzycznych. Finansowanie takich wydarzeń w Polsce możemy podzielić na dwie grupy. Z jednej strony mamy do czynienia z finansowaniem ze środków prywatnych, a z drugiej strony mamy finansowanie ze środków publicznych. Za publiczne finansowanie odpowiedzialne jest zarówno państwo, wózki z elementów jak też poszczególne samorządy.
Takie środki najłatwiej jest pozyskać, ale z drugiej strony wymagane jest znacznie bardziej skrupulatne rozliczenie się z nich. Pozyskanie prywatnych pieniędzy, czyli sponsorów wymaga poświęcenia sporo czasu na przygotowanie szczegółów wydarzenia, oferty oraz znalezienie zainteresowanych sponsoringiem firm. Wiele wydarzeń kulturalnych jest przygotowanych obecnie przez agencje marketingowe. Są również takie wydarzenia, które realizowane są bezpośrednio przez prywatne podmioty.
Artykuł dzięki: